söndag 1 november 2009

Ny vecka, nya möjligheter

Ska man vara lite vuxen då?!

Måndag. Försök att inte gå in i butiker. Snälla! Gå långpromenad. Plantera lite vårlökar i kolonilotten (jag är så sen med det där att det är pinsamt), rensa ogräs och fixa fint inför våren. Läsa bok, kolla med biblioteket om den nya boken jag beställt kommit fram. Hämta ut det nya träningskortet och gå på Yoga! Du kan om du vill!

Tisdag. Försöka att inte gå in i affärer. Seriöst. Försök! Starta ett nytt stickprojekt. Sticka julklappar, vantar, sjalar, tjocksockor!

Onsdag. Kom igen då, snart är november över. Gå inte in i nån affär! Öva på ett mantra: behöver jag verkligen den här tröjan?? Svaret är antagligen nej eftersom du har minst tre överfulla garderober och källaren ska vi inte prata om. Skicka blommor till söta mormor som fyller 86.

Torsdag. Köpa knappar och sy på gamla koftor. Inbillar mig att det ska bli nått form av nyhetsvärde i det. Jag ska i alla fall försöka. Skulle också kunna organisera och rensa lite i garderoberna och säkert hitta 23786352 plagg jag glömt att jag ens köpt. Börja ett nytt stickprojekt. Man kan inte sticka för mycket. Bli en mer avancerad stickerska!! Öva på hålmönster och flätor och sticka en sjal/poncho vettja!

Fredag. Skit i att slinka in på HM efter jobbet för du ska på after work, Erika!! Mys hemma hos en kollega från det nya jobbet. Försök att inte vara så ytlig. Du är faktiskt så mycket mer än en shopaholic! ;)

Lördag. Gå icke in i affärer. Du behöver ingenting, ägna dig åt långpromenader, bröd-bakning, museum och dylikt! Laga god middag åt Kryddan.

Söndag. Farsdagfirande för Kryddans pappa. Laga skaldjurssoppa och dricka vitt vin.

Så! Det kan gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar