fredag 1 januari 2010

Nån slags summering

Året inleddes på Skansen, mycket traditionsenligt, mycket människor, kallt men mycket härliga känslor i luften. På nått sätt ödesmättat. Men då brukar det ju vara på nyår.

2009 var verkligen ett mellanår, men en del ljusglimtar, men det var ett tugnt år generellt. Jag hade precis blivit sjuk för att jag höll på att jobba ihjäl mig. Kryddan friade på Costes i Paris, vi hade en underbar semester både i Grekland och västkusten. Men det kändes som att det var en massa väntan, väntan på att bli frisk, väntan på att äntligen få gifta sig, väntan på att det här med arbetet skulle lösa sig. Så det är rätt skönt att 2009 är förbi.

Men nu känns det som att livet som var lite på paus tidigare är igång igen. Inbjudningar ska skickas ut, bröllopsplanerna färdigställas, bröllopsresan spikas, nya jobbet är roligt och jag hoppas att det håller i sig. Det blir fler syjuntor och årets första stickning är redan påbörjad. Detta år fyller jag 28 och jag ser alltid fram emot att bli lite äldre, kanske för att jag är en little old lady ändå.

Kryddan är sötare än någonsin och jag hoppas att jag kan vara en bättre flickvän och senare fru, han är så snäll så snäll kära Kryddan. Kommer aldrig att förstå vad jag gjort för att förtjänat honom, men det är bara att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar