fredag 18 december 2009

Min kära Krydda och cashmere

Flera gånger i veckan kommer Kryddan hem och utropar, med mycket glädje, åh, vettdu jag har hittat en så bra blogg. Den handlar om italienska män (tänk för guds skull inte dolce & gabbana och sån skit utan välskräddade kostymer, underbar slipsar och skjortor med ett spred på kragen som är bredare än Linda Rosings ben i Big Brother-huset), alla har så fina skoooor, brouges, munk-skor med dubbla spännen. Ja, det kan pågå i evighet.

Det enda han vill ha till jul är cashmere, vad som helst med cashmere blir bra. Möjligtvis (läs helst) nått med italiensk anknytning. På senare år har jag fått lära mig ord som Borelli och Corneliani. Ja man kan säga att vårt förhållande också fungerar som en kurs i stil för herrar.

Om inte Aqua di Parma luktade typ dåligt är det doften för honom. Jag tror att han faktsikt skulle kunna köpa den ändå, trots att doften är... tvivelaktig, bara för vad den förmedlar; italien, stil, flärd. Eller vad det nu kan vara.

Han älskar Ralph Lauren och blir upprörd när folk köper dyra kostymer bara för att de är dyra, och inte för hur de sitter. Ja, han är söt min lilla Krydda. Finast i världen. Hade jag mer pengar skulle du få en resa till Milano på en gång, men än så länge får vi nöja oss med besök på Rose & Born.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar