söndag 18 november 2012

Fake it til' you make it









Mitt nya medlemskap på Ravelry har gjort mig extremt aktiv i mitt stickande och virkande. Nästan så det är lite sjukligt! Kvällens slö-surfande på bland annat notonthehighstreet.com har fått mig extra inspirerad! De fantastiska kuddarna från Fine Little Day har jag skrivit om tidigare men herregud, varför inte göra nått liknande själv. Mönsterstickning är inte speciellt svårt, har man bara ett rutat kollegieblock kommer man lång om man vill sticka en kudde! När jag såg dessa bilder på Folkabussarna blev jag helt galen. Här har vi motivet!! Nu ska jag göra ett schysst eget mönster och sen blir det em kudde. Till min lilla Judith. Alltid till min lilla Judith. Herregud så bra hon har det!! 
När hon låg i magen tänkte jag att jag skulle sticka och virka merparten av hennes leksaker. Några blev det men herregud vilken ambitionsnivå man kan ha innan den lilla kommer ut... Nåja, nu är lusten starkare än nånsin! Har bara några projekt som är halvfärdiga. En mössa, en sittpuff, en till barnmössa, virkade lussekatter.. ja listan kan ju göras lite längre.    





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar