tisdag 17 augusti 2010

Skrämmande nyheter

Har gjort inte mindre än fyra valundersökningar idag och det har visat sig att jag inte vet vem jag är.
Har röstat på samma parti typ alltid och kan identifiera mig med en hel del av deras frågor. Men! Vad händer?
Jo i första undersökningen blev jag 61 % Vänsterpartist. Skrämmande.
I andra undersökningen blev jag sympatisör med Piratpartiet. Va?
Tredje undersökningen Kristdemokrat. Hjälp, hjälp, hjälp. Nej tack!
Sista Moderat. Njä.

Kan väl dra slutsatsen att det var tunnt med frågor som jag bryr mig mycket om att svara på. Hur kan samtliga test skilja sig så mycket från varandra? Eller är det jag som har flera olika personligheter. Har i alla fall inte sympatier med de nämnda partierna.

Den som lever får se.

1 kommentar:

  1. Japp, piratpartist, vänsterpartist och miljöpartist. Känns som det beror ganska mycket på hur frågorna är ställda.

    SvaraRadera