lördag 10 april 2010

Helg!



Och hittils har den bjudit på variierande aktiviteter! Avgjutning av mina fötter för att göra inlägg - hos sjukgymnasten.
Provning och inhandlande av smoking till Kryddan och hans Best Man, eller marsalk skulle jag vilja säga. Gud så tjusiga de kommer att bli! Rose & Born är ett hett tips om ni har Black Tie som klädkod!



Grävde, lukrade och rensade på min odlingslott och det fanns massor med morötter. Som inte hade frusit under vintern... Fattar ingenting! Mest gillar jag den som ser ut som en räka!
När jag och min syster skulle inspektera kompostjorden så upptäcktes en stor råtta som byggt bo i komposten. Hjälp! Måste prata med nån i styrelsen om det där. Äckligt!
I sommar blir det mycket nyttoväxter: en massa kryddor, sallad, vårlök, vitlök, rödbetor och morötter. Det känns så härligt att gå ut och hämta egna kryddor, vaxbönor och sockerärtor till salladen à la Per Morberg.
Hoppas att pionerna, anemonerna och ranunklerna som planterades förra sommaren kommer tillbaka ordentligt i år! Lite blommor vill man ju ändå ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar