fredag 28 januari 2011

Carries closet















Jag har alltid varit lite överkreativ. Något som jag tycker är bra, men som vuxen får man inte använda sin överkreativitet lika ofta. Tyvärr. Det ska jobbas 8-5 för att betala räkningarna och sånt tråkigt...

Minns hur jag brukade "bygga" små hus med möbler, kläder och allt man kunde tänka sig till figurer som jag sett i nått teveprogram som Bollibompa när jag var liten. Justus-huset var ett sånt projekt. Justus var en liten rund figur i filt som fick ett fint hus.

En massa år senare på Universitetet gick jag en kurs som var lagd åt det kreativa hållet. En dag fick vi varsin låda som vi skulle skapa ett rum av. Det tog inte måna sekunder innan  jag visste vad jag skulle göra. Carrie Bradshaws garderob. Jag gjorde små galjar, sydde kläder, bland annat en kopia av den hiskeliga Galliano-klänningen med tidningspappersstyck. Den röda de la Renta-klänningen hon fick av Petrovsky, till en dejt... Små skor i cernitlera, skokartonger från Jimmy Choo och Manolo Blahniks. En dag hade vi på oss och ett ganska begränsat material. Men vilket starkt minne det var. Ett sånt jobb skulle man ha. Pyssla och vara kreativ hela dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar